To nie wola, ale mózg decyduje o tym, czy odchudzanie jest skuteczne. Amerykański naukowiec doszedł do wniosku, że metody odchudzania należy dostosować do osobowości. Amerykański badacz mózgu Daniel Amen odkrył cztery różne typy osobowości; kompulsywny, impulsywny, emocjonalny i niespokojny, kiedy badał mózgi 66 000 osób próbujących schudnąć. Wyniki badań mogą określić, która metoda odchudzania pasuje do Ciebie i Twojej osobowości.

Amen wierzy również, że cztery różne typy mózgu wyjaśniają, dlaczego diety takie jak Atkins działają dla niektórych, ale są niszczycielskie dla innych. Prawie wszystkie diety mają uniwersalne podejście. Ale nasze badania w ciągu ostatnich 20 lat pokazują, że ten sam plan diety może oznaczać, że niektórzy ludzie tracą na wadze, podczas gdy ta sama dieta pogarsza Wiele osób, mówi Daniel Amen
Styl życia.

Cztery wzorce osobowości, które odkryli Amen, wpływają na to, ile ludzie jedzą i dlatego mają silny związek z ludzkim sposobem jedzenia. Daniel Amen twierdzi również, że metabolizm ma znacznie mniej wspólnego z otyłością niż wcześniej twierdzili naukowcy.

To twój mózg odpycha Cię od stołu i mówi, że masz dość, i to twój mózg daje ci pozwolenie na wzięcie drugiej miski lodów. Zgodnie z wynikami badań, odchudzanie działa najlepiej dla osób, które wiedzą, jaki typ osobowości są, a tym samym mogą wybrać dietę, suplementy i plan ćwiczeń, który najbardziej im odpowiada.

Kompulsywne – mogą stać się kompulsywnymi zjadaczami

Kompulsywne - mogą stać się kompulsywnymi zjadaczamiMasz tendencję do wpadania w myśli o jedzeniu i często czujesz obsesyjną chęć jedzenia. Możesz mieć trudności ze snem, a nawet być osobą, która je w nocy. Ludzie z kompulsywną osobowością mogą również być skłonni do wieczornego wypicia kieliszka wina, aby się uspokoić.

Badania w mózgu pokazują, że kompulsywne zjadacze zwykle mają zbyt dużą aktywność w przedniej części mózgu, zwłaszcza ACG (anterior cingulated gyrus). To właśnie ten obszar pozwala nam przenieść naszą uwagę i dostosować się do zmian. Kiedy jest zbyt wiele aktywności w tej części mózgu, mamy tendencję do utknięcia w negatywnych myślach i zachowaniach.

Spróbuj też:

  • Jedzenie żywności, które zwiększają serotoninę, aby uspokoić mózg (banany, buraki, brązowy ryż, twarożek, herbaty ziołowe, makrela, łosoś, nasiona słonecznika, ser szwajcarski i Indyk).
  • Unikaj jedzenia wieczorami. To myli zegar ciała i zachęca organizm do przechowywania tłuszczu.
  • Daj sobie wybór jedzenia zamiast edyktu-kompulsywni zjadacze nie lubią być informowani o tym, co mogą, a czego nie mogą jeść.

Impulsywny-trudno powiedzieć nie

Impulsywny-trudno powiedzieć nieMożesz zacząć każdy dzień z dobrymi intencjami, ale prawdopodobnie masz trudności z kontrolowaniem swojego zachowania. Prowadzi to do tego, że trudno ci się oprzeć lub odmówić dodatkowemu kawałkowi ciasta, nawet jeśli w przeciwnym razie nie myślisz o jedzeniu cały czas.

Badanie mózgu pokazuje zmniejszoną aktywność w obszarze mózgu, który kontroluje planowanie, organizację i zdolność uczenia się na błędach, zwanych PFC. PFC działa jak hamulce mózgu, http://konie-kosin.pl/keto-light-naturalny-srodek-spalajacy-niechciane-kilogramy/ które powinny powstrzymać nas od mówienia głupich rzeczy lub podejmowania złych decyzji. Kiedy PFC działa, pomaga powiedzieć ” nie ” hamburgerom, babeczkom i innym smakołykom. Ale kiedy obszar nie działa, jesteś zmartwiony złym osądem, impulsywnością i masz trudności z koncentracją. Alkohol obniża aktywność PFC.

Dieta bogata w węglowodany. Wszystko, co zwiększa poziom serotoniny (podobnie jak węglowodany) uspokoi mózg i pogorszy osobowości impulsywne poprzez dalsze obniżenie kontroli impulsów. Dieta bogata w białko, gdzie poziom węglowodanów jest utrzymywany na niskim poziomie (można jeść marchew, ale nie ciasto marchewkowe).

Spróbuj też:

  • Upewnij się, że Twoja dieta jest bogata w kurczak, indyk, twarożek, jajka, owies i jogurt, z których wszystkie są pokarmami mózgowymi.
  • Unikaj lub zmniejszaj alkohol, kofeinę, cukier i stres, które rozkładają poziom dopaminy.
  • Wypróbuj formę jogi, która obejmuje medytację, aby wyostrzyć swoją koncentrację i wzmocnić PFC.
  • Pij zieloną herbatę, która podobno zwiększa aktywność mózgu i zwiększa koncentrację.

Emocjonalne-wygody z jedzeniem

Emocjonalne-wygody z jedzeniemKobiety, które mają tendencję do jedzenia, gdy czują się przygnębione lub smutne, mając nadzieję, że jedzenie sprawi, że poczują się lepiej, często należą do tego typu osobowości.

Jeśli masz osobowość emocjonalną, prawdopodobnie zmagasz się z uczuciami samotności, depresji i niskiej samooceny. Możesz również mieć niski poziom energii i tendencję do poczucia winy, bezradności lub bezwartościowości. Jeśli cierpisz na smutne (sezonowe zaburzenie afektywne), te cechy nasilą się w zimie.

Badanie mózgu pokazuje, że ten typ ma zwiększoną aktywność w głębokich częściach limbicznych mózgu. Może to zwiększyć negatywne myśli i obniżyć poczucie własnej wartości. Badania pokazują również, że typ osobowości zmniejszył aktywność PFC, co tłumaczy złe wybory żywieniowe.

Spróbuj też:

  • Sprawdź poziom witaminy D. Niedobór witaminy D wiąże się z depresją i otyłością.
  • Zwiększ spożycie kwasów tłuszczowych omega-3.
  • Prześpij się.
  • Nie być odizolowanym od rodziny i przyjaciół.
  • Znalezienie motywacji do ćwiczeń jest trudne dla tego typu osobowości, zwłaszcza zimą, ale badania pokazują, że ćwiczenia są bardziej skuteczne niż leki przeciwdepresyjne w celu poprawy aktywności mózgu.